Zanavykijoje

Kūlupėnų bendruomenės centro „Kūlupėnai“ 48 nariai ankstyvą šeštadienio rytą, smagiai nusiteikę, rinkosi centrinėje aikštėje prie seniūnijos. Kretingos r. savivaldybės administracijai finansavus bendruomenės projektą „Bendruomeniškumas – kaimo ateities garantas“, iš projektinių lėšų įsigiję autobuso nuomos paslaugą, nusprendėme aplankyti Šakių kraštą, kuris pasitiko mus pasipuošęs, nuostabiu fontanu  bei skambant 24 varpams - kariljono muzikai. Pasidairę po Šakių miesto centrą, aplankę V. Kudirkos paminklą, lydimi nuoširdžios gidės Aušros apsilankėme sėmenų aliejaus degustacijoje, spaudykloje „Aletovis“. Susipažinome ne tik su jų gaminama produkcija, bet ir įgijome žinių apie šalto spaudimo aliejų. Galėjome ne tik paragauti, bet aliejaus ir lauktuvėms parvežti.

Zanavykų ragaučiuje pasitikusi gaspadinė su mergučėmis ne tik supažindino su zanavykiškų patiekalų bei gėrimų istorija, bet mokino vietinės šnektos. Apsilankymas šioje edukacinėje programoje suteikė galimybę paragauti krosnyje keptos kopūsto galvos, daugeliui pirmą kartą.

Neišdildomą įspūdį paliko teatralizuota ekskursija Gelgaudiškio dvare. Lydimi dvaro pono apžiūrėjome rūmus, vėliau parką, kur pabendravome su medžiotojais, smagiomis baudžiauninkėmis, kurios pavaišino iš dvaro virtuvės nugvelbtu sūriu. Velnio kalne pasitiko mus gyva muzika, vaišinomės gira ir kropeliais.

Niekur Lietuvoje nepamatėme tokios panoramos, kaip lankydami Sudarge stūksančius 5 piliakalnių kompleką, ant Nemuno kranto.

Smagią kelionę užbaigėme degustuodami Kidulių krašto vynus. Ne tik Kastyčio Kerbedžio apdainuotą pienių vyną, bet ir vyną iš miško uogų, obuolių, net dilgėlių ir burokėlių gaminantis vyndarys Juozas Vilkenis įsitikinęs: pagaminti šį gėrimą galima iš bet ko. Tačiau tai padaryti gali tikrai ne bet kas. Pats jis šį amatą sako paveldėjęs: vyną gamino jo senelis, vėliau – krikšto tėvas, dabar jis pats kartu su sūnumi. Ponas Juozas įsitikinęs vyndariu bus ir jo keturmetis anūkas.