Šeimų metams paminėti – kelionė dviračiais

Šeimos metus paminėti kelione dviračiais po Kūlupėnų seniūniją, aplankant Kalnalį, ryžosi dvidešimt kūlupėniškių ir nasrėniškių. Nors lietus daugelį ir išgąsdino, bet ištvermingiausieji vedini sporto organizatoriaus Jono Benečio leidosi  į 18 kilometrų kelionę. Bendraudami, pokštaudami, stebėdami gamtą,  aplankėme Sauseriuose esantį Tamožėnės ąžuolą, stabtelėjome prie paminklo kariui savanoriui Jonui Sauseriui. Tarp keliaujančių buvo jo sesers Onos Sauserytės – Lubienės anūkų, kurie papildydami vienas kitą pasakojo: „Jonas Sauseris buvęs Lietuvos kariuomenės kūrėjas, Lietuvos karaliaus Mindaugo pėstininkų pulko jaunesnysis puskarininkis, Grabšyčių dvaro kumetis. 1920 metais lapkričio 12 dieną J.Sauseris žuvo kovose su lenkais Širvintų apylinkėse. Po mirties apdovanotas savanorio medaliu. Grabšyčių dvarui sudegus, jo žemės buvo išdalintos kumečiams ir kariams savanoriams. Naujakuriai 1926 metais savo naująją gyvenvietę žuvusio kaimyno garbei pavadino Sauseriais.“

Smagią kelionę dviračiais tęsėme žvalgydamiesi po Stropelių, Kulsodžio laukus ir miškelius,  grožėjomės Salanto ir Blendžiavos upių slėniais. Pailsėti sustojome Nasrėnuose, vyskupo Motiejaus Valančiaus gimtinės muziejuje, atminimui įsiamžinti sustojome prie vyskupui pastatyto paminklo. Šiek tiek atsipūtę, mynėme dviračių pėdalus link Kalnalio, kur mus pasitiko Kūlupėnų ir Kalnalio parapijos klebonas Mindaugas Nausėda. „Kalnalis įsikūręs vaizdingoje vietovėje, apjuostoje plačių Salanto ir Kūlupio slėnių. Čia kunigaikštis Oginskis  pastatė Šv. Lauryno bažnyčią, kurioje  buvo pakrikštytas būsimasis vyskupas Motiejus Valančius. 1882 m. bažnyčią sudegino žaibas. Kunigo S. Jucevičiaus ir parapijiečių rūpesčiu 1883 m. ji atstatyta, o priešais suręsta grakščių formų varpinė (1884 m.). Virš bažnyčios ir varpinės kyla ornamentuoti, ažūriniai kryžiai – XIX a. kryždirbystės paminklas“ – mintimis dalijosi kunigas. O nuo bažnyčios pėsčiųjų takas vedė prie 15 m aukščio apžvalgos bokšto, nuo kurio atsivėrė plačiaklonio Salanto upės slėnio bei Salantų, Imbarės, Kalnalio apylinkių panorama.

Grįždami apžiūrėjome akademikui Adolfui Juciui pastatytą koplytstulpį, senąsias Kalnalio kapinaites. Kunigo Mindaugo Nausėdos buvome pakviesti į kleboniją ir pavaišinti karšta arbata, sumuštiniais. Pabendravę, pailsėję, linksmi, prausiami lietaus grįžome į Kūlupėnus.  Visi likome patenkinti, tikimės, kad tokias keliones dviračiais organizuosime kiekvienais metais.